Skip to main content

E-Bay IT-eetikakoodeks

Ülesanneks oli vaja analüüsida mingi ettevõtte või organisatsiooni IT-eetikakoodeksi. Valikuks osutus eBay ostukeskkond. See üks populaarsematest e-poodidest, mida tänapäeval kasutatakse erinevate ostude sooritamiseks.

eBay eetikakoodeks on 78 lehekülge, kus on käsitletud erinevad äri ja eetika puudutavaid aspekte. Koodeks on jagatud mitmeteks peatükkideks, mille teemad on eelkõige eBay vastutusvaldkond, ettevõtte-sisene suhtlus, suhtlus antud ettevõttega, eBay suhtlus tarbijate, partnerite ja teiste ettevõttetega, lisaks käsitletud suhtlus valitsuste ja avalikkusega.
Esimeseks ja kõige tähtsamaks punktiks on eBay vastavus seaduste ja eetikaga. Kui peab toimima nii, nagu seadus ütleb, siis nad lihtsalt tegutsevad vastavalt. Muidugi seaduskuulekas e-pood sisendab rohkem usaldust ostjate silmis. Ettevõtte jaoks on oluline kontode, isiklike andmete ja arvestusdokumentide korrashoid, kuna see võimaldab vältida misiganes tundliku ja konfidentsiaalse info leket. Eradi on välja kirjutatud eBay töötajate vastutused ja kohustused. Minu arvates see on väga loogiline punkt, kuna partnerlusel on kriitilise tähtsusega usaldusväärsete ja asjalike suhete tekkimine, seega ka töötajad peavad tegutsema eBay huvides.

Ettevõttesisene suhtlus on ehitatud igaühe töötaja võrdsel kohtlemisel ning on rangelt vastu verbaalse ja mitteverbaalse ahistamise ja diskrimineerimise töökeskkonnas. Tänapäeva ühiskonnas see punkt eetikakoodeksis on mõistlik ja igati kasulik, sest see on põhimõtteliselt otsene viide ettevõtte eetilise käitumise hindamiseks. Ka töökeskkonnaohutus on samuti kirjeldatud, mis räägib sellest, et eBay suhtub vastutustundlikult oma töötajate tervisele ja heaolule.

Suhtlus antud ettevõttega e. eBay-ga on eetikakoodeksis hästi lahti kirjutatud. Huvide konflikti korral alati peab toimetama eBay huvides, eriti kui see võib rikkuda eBay äri ja mainet. Ka sugulaste ja sõprade, kingituste ja meeleleahutuste suhtes on rangelt paigutatud reeglid tarbijate ja äripartnerite jaoks, kuna pooldatakse objektiivseid äriotsuseid, mis ei ole kuidagi mõjutatud. Minu meelest see punkt võimaldab vältida korruptsiooni ja näitab õiglast ettevõtte poliitikat tarbijate, partnerite ja konkurentide suhtes.
Suhtlusel tarbijate, partnerite ja teiste ettevõtetetga peetakse oluliseks privaatsuspoliitikat. Suhtlus peab olema võimalikult läbipaistev, efektiivne ja kiire, mis on suure äriedu võtmeteguriteks. Eetikakoodeksis on kirjas, et eBay väldib altkäemaksude poliitikat ja korruptsiooni ka valitsustega suhtlemisel, ning mitte rakendada see erinevate litsentside ja lubade taotlemisel.
Avalikkusega suhtlemiseks eBay kasutab „ühe hääle“ strateegiat, kui tegemist on meedia, finantsanalüütikute või investoritega. Ebatäpsed sõnastused võivad tekitada tõsiseid probleeme ja riske ettevõtte jaoks, eriti vale reklaamimise, tõlgendamise ja muu korral. Ka sotsiaalvõrgustike kasutamisel peetakse oluliseks just õigete faktide kasutamist, subjektiivsete arvamuste väljendamisel peab rõhutama , et tegemist on isikliku arvamuse ja positsiooniga.

Kokkuvõttes võib öelda, et IT-eetikakoodeks on päris sarnane tavaliste ettevõttete omadega, kõik väljatoodud punktid on loogilised ja mõistlikud ning kehtivad ka teiste ettevõtete puhul vaatamata valdkonna spetsiifikale.

Comments

Popular posts from this blog

Teistmoodi IT

Sain selle nädala teemast täpsemalt teada palju riistvara ja tarkvara võimalusi, millest olin küll kuulnud, aga polnud sügavamalt uurinud. Minu meelest  olulisemad neist  on  erinevate lülitite võimalus raske puudega inimeste abistamiseks. Muljetavaldav on võimalus käsitseda klaviatuuri ilma käte tööta. Esiteks see, et klaviatuuri kasutamine on viidud lülituste põhimõttele ja lisaks veel, et see lülitamine on ka veel erinevate võimalustega ilma käteta kättesaadavaks tehtud. Ning veel, et seda on arendatud juba 1960-ndatel. Seega on kogu arvutite arenduse ajal toimunud ka nende kasutamise võimaluste otsimine puuetega inimestele. Mitte see pole tagantjärele arenenud IT osa. Seega lülitite kasutamine koos ekraanil oleva klaviatuuri tuvastajaga.  Erinevatel lülitustel on klaviatuuril erinevate tähendustega. Aga see lülitamine on viidud õhu liikumisele põhinevaks. St et lülitus saadakse puhumise teel. Puhumise teel saadud õhu liikumine suunatakse lülitisse puhumistoru kaudu. Järeliku

2 erinevat nähtust Interneti varasemast ajaloost

Fax Inimeste omavaheline suhtlus on peamine teabeallikas, mis tähendab, et seda võib nimetada arengumootori üheks oluliseks komponendiks. Faksi ajalugu algab 19. sajandist. Raske on uskuda, et esimene faks saadeti juba 1843. aastal. Esimene, kellel õnnestus faksiaparaadi patent esitada, oli Alexander Bain, kes tegi selle 1883. aastal (33 aastat varem kui telefoni patent).Itaalia Giovanni Caselli oli esimese kaubandusliku faksisüsteemi (1865) looja, mis ühendas Pariisi Lyoniga. Faksi viimistlemine optilise skanneriga ja juhtmeteenuse avamine ajalehtedele 1902. aastal kuulub saksa leiutajale Arthur Kornile.                                  Fakside ajaloos mängis kõige olulisemat rolli andmeedastusstandardite vastuvõtmine. 1. rühma standardi vastuvõtmisega 1966. aastal lihtsustati oluliselt erinevate ettevõtete toodetud fakside ühilduvust. Fakside edastamine oli aeglane ja ühe lehe adressaadile saatmiseks kulus 4-6 minutit. Kõikide faksiaparaatide tootjad on h

EESTI INFOÜHISKONNA ARENGUKAVA 2020 lühiülevaade

Lugedes EESTI INFOÜHISKONNA ARENGUKAVA 2020 artikli,mis oli koostatud Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi poolt olin täiesti nõus  autoriga järgimses teemal: " Eesti e-valitsuse areng, eriti avaliku sektori e-teenuste väljatöötamine ning nende kasutuselevõtt kodanike ja ettevõtjate poolt, on olnud märkimisväärne. Eesti on maailmas ainulaadne elektroonse ID kasutuse, sealhulgas e-hääletuse praktika ja populaarsuse poolest.19 Tänu elektroonsele autentimisele ja digitaalsele allkirjastamisele on asjaajamine võimalik muuta peaaegu paberivabaks, tehes nii paljud igapäeva toimingud paindlikumaks ja kiiremaks." Antud lahendus aitab meil effektiivsemalt ja kiiremini  lahendada oma  töö ja eraelu vajadusi. Inimene ei pea raiskama aega paberite majandusele vaid  pühendub tähtsamtele asjade tegemisele. Tänu digitaalsele allkirjale saab kiirelt ja mugavalt  luua ettevõtte, registreerida lapsesünd või ajada oma rahaasjad otse kodust. Lisaks diditaliseerumine üldmõtt