Skip to main content

Üks mitmest IT-turvariskidest

Selle nädala teemaks on kirjeldada ja analüüsida üht IT-turvariski ning viise selle vähendamiseks, kasutades “Kevin Mitnicki valemi” kolme komponenti (tehnoloogia, koolitus, reeglid).
Minu arvates, et tänapäeval üks ebameeldivamaid ja asjakohasemaid riske arvuti maailmas on trollimine.
Trollimine on teadlikult provokatiivsete sõnumite avaldamine negatiivse kasutajareaktsiooni saamiseks, konfliktide tekitamiseks kasutajate vahel foorumites ja jututubades, kommentaarides blogi sissekannetele. Võrgustiku trollid võivad tegutseda ka rühmades ja viia läbi koordineeritud või juhuslikke psühholoogilisi rünnakuid.
Troll püüab saada oma ohvrilt emotsioone, millega ta uhkusega tunneb, on parem kui ohver. Vestluskaaslaselt elav vastus on trolli toit. See on võimalus nautida edukat rünnakut või lihtsalt lõbutseda ja avalikkust meelitada.

Üldine nõu trollide kohta on "Palun ärge toitke trollid." Mõnikord lühendatakse seda kui "DNFT" või "DNFTT". Kuigi paljud online-kogukondade kogenud veteranid peavad seda nõu kasutuks, sest igas suuruses kogukonnas reageerib keegi trolli ametikohtadele, teised peavad seda siiski ainukeseks tõhusaks viisiks trollidega tegelemiseks. Tulekahju katkemine ei muuda olukorda vähemalt halvemaks. Kui käitumine suureneb kuritarvitamise või vandalismi tõttu, on neid asju lihtne lahendada.

Trollide vastu võitlemiseks hästi aitavad privaatsusseaded kontode ja online-kogukondade jaoks, kommentaaride kontroll ja tsensuur, reguleeritud käitumisreeglid. Rikkujate puhul tuleks ette näha sanktsioonid, sealhulgas publikatsioonide blokeerimine ja kustutamine. Veebiressursside moderaatoritel on võimalus blokeerida internetitrolli IP-aadress või lasta tal postitada nii, et tema kaastööd ei näe keegi muu peale tema enda. Seega muutub trolli töö mõttetuks. Sellist meetodit nimetatakse internetitrolli vaigistamiseks ehk bonzotamiseks. Keeld, isoleerimine, tähelepanu kaotamine trolli isikule - see on tema jaoks kõige halvem.

Trollimise kaitsmisel võib öelda, et see on üks interneti ökosüsteemi põhielemente. Mõnel määral, trollid on “metsa sanitarid”, kes tuvastavad vastuolulisi teemasid, haavatavaid kogukondi või inimeste rühmi. Trollid viitavad sageli olulistele probleemidele, mis põhjustavad vägivaldseid vaidlusi või valulikke reaktsioone.
Trollimine kui nähtus julgustab internetikasutajaid olema vastutustundlikumad, ettevaatlikumad ja informeeritud võrgustiku võimalikest ohtudest ja teabe agressioonist. Seetõttu trollimise mõistmine on kaasaegse infoturbe oluline osa ja kasulik hügieenioskus.

Comments

Popular posts from this blog

Teistmoodi IT

Sain selle nädala teemast täpsemalt teada palju riistvara ja tarkvara võimalusi, millest olin küll kuulnud, aga polnud sügavamalt uurinud. Minu meelest  olulisemad neist  on  erinevate lülitite võimalus raske puudega inimeste abistamiseks. Muljetavaldav on võimalus käsitseda klaviatuuri ilma käte tööta. Esiteks see, et klaviatuuri kasutamine on viidud lülituste põhimõttele ja lisaks veel, et see lülitamine on ka veel erinevate võimalustega ilma käteta kättesaadavaks tehtud. Ning veel, et seda on arendatud juba 1960-ndatel. Seega on kogu arvutite arenduse ajal toimunud ka nende kasutamise võimaluste otsimine puuetega inimestele. Mitte see pole tagantjärele arenenud IT osa. Seega lülitite kasutamine koos ekraanil oleva klaviatuuri tuvastajaga.  Erinevatel lülitustel on klaviatuuril erinevate tähendustega. Aga see lülitamine on viidud õhu liikumisele põhinevaks. St et lülitus saadakse puhumise teel. Puhumise teel saadud õhu liikumine suunatakse lülitisse puhumistoru kaudu. Järeliku

2 erinevat nähtust Interneti varasemast ajaloost

Fax Inimeste omavaheline suhtlus on peamine teabeallikas, mis tähendab, et seda võib nimetada arengumootori üheks oluliseks komponendiks. Faksi ajalugu algab 19. sajandist. Raske on uskuda, et esimene faks saadeti juba 1843. aastal. Esimene, kellel õnnestus faksiaparaadi patent esitada, oli Alexander Bain, kes tegi selle 1883. aastal (33 aastat varem kui telefoni patent).Itaalia Giovanni Caselli oli esimese kaubandusliku faksisüsteemi (1865) looja, mis ühendas Pariisi Lyoniga. Faksi viimistlemine optilise skanneriga ja juhtmeteenuse avamine ajalehtedele 1902. aastal kuulub saksa leiutajale Arthur Kornile.                                  Fakside ajaloos mängis kõige olulisemat rolli andmeedastusstandardite vastuvõtmine. 1. rühma standardi vastuvõtmisega 1966. aastal lihtsustati oluliselt erinevate ettevõtete toodetud fakside ühilduvust. Fakside edastamine oli aeglane ja ühe lehe adressaadile saatmiseks kulus 4-6 minutit. Kõikide faksiaparaatide tootjad on h

EESTI INFOÜHISKONNA ARENGUKAVA 2020 lühiülevaade

Lugedes EESTI INFOÜHISKONNA ARENGUKAVA 2020 artikli,mis oli koostatud Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi poolt olin täiesti nõus  autoriga järgimses teemal: " Eesti e-valitsuse areng, eriti avaliku sektori e-teenuste väljatöötamine ning nende kasutuselevõtt kodanike ja ettevõtjate poolt, on olnud märkimisväärne. Eesti on maailmas ainulaadne elektroonse ID kasutuse, sealhulgas e-hääletuse praktika ja populaarsuse poolest.19 Tänu elektroonsele autentimisele ja digitaalsele allkirjastamisele on asjaajamine võimalik muuta peaaegu paberivabaks, tehes nii paljud igapäeva toimingud paindlikumaks ja kiiremaks." Antud lahendus aitab meil effektiivsemalt ja kiiremini  lahendada oma  töö ja eraelu vajadusi. Inimene ei pea raiskama aega paberite majandusele vaid  pühendub tähtsamtele asjade tegemisele. Tänu digitaalsele allkirjale saab kiirelt ja mugavalt  luua ettevõtte, registreerida lapsesünd või ajada oma rahaasjad otse kodust. Lisaks diditaliseerumine üldmõtt