Skip to main content

Tarkvara arendus ja ärimudel

Selle nädala teemaks oli analüüsida üht tarkvara arendus- ja üht ärimudelit mõne konkreetse projekti näitel. Minul ei ole õnnestunud veel kokku puutuda mitte ühegi tarkvaraarenduse projektiga tööl. Seega ei oska midagi konkreetsed antud teemal kirjutada. Siiski väljundan oma  mõtted antud teemal.

Tänapäeval kasutatakse arenduses enamjaolt agiilseid, kordustega ehk iteratiivseid ning sammsammulisi mudeleid. Agiilsete mudelite eeliseks peetakse tihedat suhtlust kliendiga, mis võimaldab kiireid täiendusi ja kohandumist nõudmistega. seda lähenemist kasutatavate projektidena võiks nimetada elioni e-poodi, pakun, et paljud suuremad e-poed on agiilse arendusmudeli alusel arendatud. Pankades kasutatakse internetipankade arendamisel samuti agiilseid mudeleid. Autuste infosüsteemid jne. Neid projekte võibki nimetama jääda.



Kui hakkasin mõtlema, et kus siis vastandina nn traditsioonilist kosemudelit kasutatakse, siis ega päris täpselt öelda ei oskagi. Võibolla riigihanketena mõned riigi infosüsteemid, kus on väga täpselt ära kirjeldatud mida soovitakse ning dokumentatsiooni põhjal arendatakse valmis lõpptoode. Kui aga dokumetatsioonis oli viga või polnud piisavalt asjad läbi mõeldud, siis tulemuseks võib olla mittetöötav toode ning vigade parandus kallis nig ajamahukas. Kosemudelit soovitatakse pigem väikeste projektide jaoks, kus on eesmärk väga selge ning konkreetne.

Paljud veebilehed on ennast üles ehitanud kas osaliselt või täielikult reklaamimudelile, inimestele pakutakse tasuta infot/teenust, kuid raha tuleb reklaami müümisest. Selliste projektidena võiks  nimetada veebiajalehed, igasugu portaalid, näitena kinnisvara portaalid kv.ee, city24.ee, facebook jne. Seda mudelit kasutatavate firmade/projektide eelduseks on muidugi lehe külastatavuse atraktiivsus ning suurus, et reklaamiostjad soosviksid antud lehel omale reklaami soetada.

Comments

Popular posts from this blog

Teistmoodi IT

Sain selle nädala teemast täpsemalt teada palju riistvara ja tarkvara võimalusi, millest olin küll kuulnud, aga polnud sügavamalt uurinud. Minu meelest  olulisemad neist  on  erinevate lülitite võimalus raske puudega inimeste abistamiseks. Muljetavaldav on võimalus käsitseda klaviatuuri ilma käte tööta. Esiteks see, et klaviatuuri kasutamine on viidud lülituste põhimõttele ja lisaks veel, et see lülitamine on ka veel erinevate võimalustega ilma käteta kättesaadavaks tehtud. Ning veel, et seda on arendatud juba 1960-ndatel. Seega on kogu arvutite arenduse ajal toimunud ka nende kasutamise võimaluste otsimine puuetega inimestele. Mitte see pole tagantjärele arenenud IT osa. Seega lülitite kasutamine koos ekraanil oleva klaviatuuri tuvastajaga.  Erinevatel lülitustel on klaviatuuril erinevate tähendustega. Aga see lülitamine on viidud õhu liikumisele põhinevaks. St et lülitus saadakse puhumise teel. Puhumise teel saadud õhu liikumine suunatakse lülitisse puhumistoru kaudu. Järeliku

2 erinevat nähtust Interneti varasemast ajaloost

Fax Inimeste omavaheline suhtlus on peamine teabeallikas, mis tähendab, et seda võib nimetada arengumootori üheks oluliseks komponendiks. Faksi ajalugu algab 19. sajandist. Raske on uskuda, et esimene faks saadeti juba 1843. aastal. Esimene, kellel õnnestus faksiaparaadi patent esitada, oli Alexander Bain, kes tegi selle 1883. aastal (33 aastat varem kui telefoni patent).Itaalia Giovanni Caselli oli esimese kaubandusliku faksisüsteemi (1865) looja, mis ühendas Pariisi Lyoniga. Faksi viimistlemine optilise skanneriga ja juhtmeteenuse avamine ajalehtedele 1902. aastal kuulub saksa leiutajale Arthur Kornile.                                  Fakside ajaloos mängis kõige olulisemat rolli andmeedastusstandardite vastuvõtmine. 1. rühma standardi vastuvõtmisega 1966. aastal lihtsustati oluliselt erinevate ettevõtete toodetud fakside ühilduvust. Fakside edastamine oli aeglane ja ühe lehe adressaadile saatmiseks kulus 4-6 minutit. Kõikide faksiaparaatide tootjad on h

EESTI INFOÜHISKONNA ARENGUKAVA 2020 lühiülevaade

Lugedes EESTI INFOÜHISKONNA ARENGUKAVA 2020 artikli,mis oli koostatud Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi poolt olin täiesti nõus  autoriga järgimses teemal: " Eesti e-valitsuse areng, eriti avaliku sektori e-teenuste väljatöötamine ning nende kasutuselevõtt kodanike ja ettevõtjate poolt, on olnud märkimisväärne. Eesti on maailmas ainulaadne elektroonse ID kasutuse, sealhulgas e-hääletuse praktika ja populaarsuse poolest.19 Tänu elektroonsele autentimisele ja digitaalsele allkirjastamisele on asjaajamine võimalik muuta peaaegu paberivabaks, tehes nii paljud igapäeva toimingud paindlikumaks ja kiiremaks." Antud lahendus aitab meil effektiivsemalt ja kiiremini  lahendada oma  töö ja eraelu vajadusi. Inimene ei pea raiskama aega paberite majandusele vaid  pühendub tähtsamtele asjade tegemisele. Tänu digitaalsele allkirjale saab kiirelt ja mugavalt  luua ettevõtte, registreerida lapsesünd või ajada oma rahaasjad otse kodust. Lisaks diditaliseerumine üldmõtt